Om oss
Vi tror att husdjur och människor är bättre tillsammans.
Vår historia
Bandet mellan husdjur och människor är verkligen unikt. En relation som är byggd på delat sällskap, erfarenheter och kärlek, inspirerar det vår tro att när människor och husdjur får ett band mellan varandra så blir livet rikare. Det är därför vi har utvecklat välsmakande, livsförbättrande foder för katter och hundar i alla åldrar och livsstilar i över 125 år.
Vår portfölj av mycket älskade varumärken berör miljontals liv varje dag. Genom att erbjuda ett brett utbud av priser och näringskvalitet – från bra till exceptionellt – ser vi till att komplett och balanserad näring är tillgänglig för alla.
Som djurälskare och ägare själva vet vi hur kvalitetsnäring kan hjälpa husdjur och deras ägare att leva lyckligare, hälsosammare och längre liv tillsammans. Att skapa rikare liv för husdjur och de människor som älskar dem är vad vi gör bäst och varför vi finns.
Husdjur och människor är bättre tillsammans.
Purinas globala syfte är: Skapa rikare liv för husdjur och de människor som älskar dem. Vårt syfte bygger på vårt arv och vår tro: När husdjur och människor skapar ett band mellan varandra, blir livet rikare #WeAreBetterWithPets Det återspeglar vår expertis och relaterar till utmaningarna i världen omkring oss. Det är en motivation som inspirerar våra medarbetare varje dag.
Vårt tillvägagångssätt är att lyssna på våra intressenter, förstå vad som är viktigast för dem, vilka frågor de har och vilka områden de vill att Purina ska fokusera på på både lokal och europeisk nivå för att bli det mest betrodda PetCare-företaget runt om i Europa.
Vår vision
Allt eftersom vi utvecklas och förvandlar Purina från ett husdjursfoderföretag till ett ekosystem för husdjursvård, så kommer vi till att utforska nya sätt att leverera de allra bästa upplevelser för djurägare och uppfylla vårt syfte att skapa rikare liv för husdjur och människorna som älskar dem.
Det är bara genom att kombinera vår expertis inom sällskapsdjursfoder och vår portföljstyrka med nya affärsmodeller och partnerskap som vi kommer att hjälpa fler människor att uppleva de fantastiska fördelar som husdjur ger våra liv.
Att bygga Purinas ekosystem för att bli Sveriges ledande djurvårdsleverantör, från vår kärna av livsförbättrande näring till de upplevelser som djurägare söker, bortom bara mat.
Det är förankrat i vårt syfte, och eftersom vi hjälper fler människor att uppleva de fantastiska fördelar husdjur ger våra liv, då kommer vi att göra vår ambition till verklighet och förtjänar att ses som det mest pålitliga valet av djurvård bland husdjursägare under hela livet. deras husdjur.
Vi är också djurälskare och ägare.
Vi är fokuserade människor och expertmänniskor. Passionerade människor och hängivna människor. Kattmänniskor och hundmänniskor. Stolt över att vara en del av den bredare Nestlé-familjen. Att arbeta tillsammans varje dag med gemensamma värderingar, som bottnar i respekt.
Vi håller det enkelt och fokuserat på de saker som betyder mest – och att ha roligt när vi gör det! Ta hand om varandra och fira våra olikheter. Vi kommer ihåg att agera snabbt och lära oss av våra misstag – utbyta kunskap och förmågor för att snabbare röra oss framåt. Att göra affärer på ett sätt som är transparent, rättvist och hållbart som en del av den bredare Nestlé-familjen.
Vi har en lång historia av att stödja lokala välgörenhets- och samhällsorganisationer. Volontärarbete i de samhällen vi bor och arbetar i ger många fördelar, och det är därför vi stödjer våra anställda med möjligheten att ta upp till två volontärledighetsdagar per år.
Volontärarbete kommer i många former, dela yrkeskunskaper genom saker som en-till-en mentorskap, att vara en skolguvernör eller att delta i ett samhällsprojekt; eller det kan vara en lagutmaning som att piffa upp en trädgård på en närliggande skola eller hjälpa till på ett lokalt äldreboende.
Kontakta oss
Vi är här för att svara på alla dina frågor om våra produkter - stora som små.
Kontakta oss direkt när som helst, hur som helst. Vår telefon är öppen vardagar kl. 09:00 till 16:00.
Notera att under sommaren (8/7- 2/8) kan konsumentkontakt nås via telefonen vardagar mellan kl 9-12.