Skapa arbetstillfällen för unga människor över hela Europa
Att attrahera den framtida generationen av djurägare är avgörande för oss för att säkerställa en ljus framtid för husdjur, och det är därför det är vårt mål att skapa jobb för unga människor.
Innan 2016 ska vi ha skapat 1 500 arbetstillfällen och praktikplatser för människor under 30 år hos Nestlé Purina i Europa.
Vi har uppnått vårt mål och kan stolt tillkännage att vi har skapat arbetstillfällen för 2 429 unga människor sedan 2014. Och vi kommer att fortsätta skapa arbetstillfällen för människor under 30 år som en del av vårt moderbolags globala "Nestlé needs YOUth"-initiativ, vars mål är att skapa följande innan 2020:
- 45 000 till 50 000 lärlings- eller praktikplatser.
- Förbättrade samarbeten med externa partner för att motivera dem att följa efter och öka effekten.
- 20 000 till 25 000 arbetstillfällen för människor under 30 år varje år.
Vår ståndpunkt
Ungdomsarbetslöshet är ett stort globalt problem. Vi inser att locka och behålla duktiga medarbetare är avgörande för oss som företag och för att säkerställa en ljus framtid för hundar och katter.
Dessutom är människor under 30 år nästa generation hund- och kattägare och kommer därför att spela en viktig roll i att främja hundars och katters hälsa och välbefinnande i framtiden och hjälpa alla hund- och kattälskande likasinnade.
Tillsammans med Nestlé strävar vi efter att göra skillnad
På samma sätt som vi strävar efter att förbättra livet för hundar och katter och deras ägare, engagerar sig vårt moderbolag Nestlé i att förbättra livskvaliteten och bidra till en hälsosammare framtid för individer och familjer, våra åtaganden och vår planet.